Για κάποιους είναι θέμα lifestyle. Το πρότυπο της ομορφιάς για τη γυναίκα έχει διαμορφωθεί στο εξαιρετικά αδύνατο έως ανορεξικό σώμα, ενώ ο άντρας παρουσιάζεται υπέρμετρα γυμνασμένος και μυώδης.  Σίγουρα, στις φωτογραφίες των «όμορφων» ανθρώπων, που κατακλύζουν τις διαφημίσεις και τις ταινίες που βλέπουμε ή τα social media, δεν θα ανιχνεύσουμε ούτε γραμμάριο λίπους.

Για κάποιους άλλους είναι θέμα υγείας. Είναι αποδεδειγμένο πως όσο περισσότερο οικονομικά ανεπτυγμένη είναι μια κοινωνία, τόσο μεγαλύτερο πρόβλημα παχυσαρκίας αντιμετωπίζει. Η εργασία πάνω στην καρέκλα, η μετακίνηση πάνω σε ρόδες, το άγχος, το έτοιμο φαγητό και η πίτσα απέναντι από την τηλεόραση συντελούν στην αύξηση του βάρους. Αυτό, με μαθηματική ακρίβεια, οδηγεί σε ψυχολογικά και σωματικά προβλήματα.

Είτε όμως θέλουμε να φαινόμαστε ομορφότεροι, είτε θέλουμε να αισθανόμαστε υγιέστεροι, το χάσιμο των παραπανήσιων κιλών θα μας κάνει να νιώθουμε καλύτερα. Αυτό από μόνο του φτάνει για ξεκινήσουμε την προσπάθεια.

Tip 1 : «Προγραμματίζουμε τον εγκέφαλό μας»

Διαγράφουμε από το λεξιλόγιό μας και ακόμα περισσότερο από τη σκέψη μας, λέξεις που έχουν φορτιστεί αρνητικά. Τις αντικαθιστούμε με λέξεις ή φράσεις που μπορούν να λειτουργούν θετικά στον εγκέφαλό μας.

Για παράδειγμα:

Η λέξη «δίαιτα» μπορεί να έχει ταυτιστεί μέσα μας με την στέρηση. Ίσως θα μπορούσε να αντικατασταθεί με τη φράση «υγιεινά και θρεπτικά γεύματα.»

Η λέξη «αδυνάτισμα» με την προσπάθεια. Θα μπορούσαμε να μιλάμε για «επιστροφή στον αρμονικό τρόπο ζωής».

Η φράση «Από Δευτέρα…» είναι ο ορισμός της αναβολής. Θα μπορούσαμε να εντυπώσουμε άμεσα στον εγκέφαλό μας τη φράση: «έτσι μου αρέσει να ζω!»

Η λέξη «διατροφή» μπορεί να παραπέμπει σε τροφή που δεν μας προκαλεί ευχαρίστηση και μπορεί να αντικατασταθεί από τη φράση «γευστική εξερεύνηση.»

Η λέξη «τρώω» καλό θα ήταν να αντικατασταθεί με τη λέξη «γεύομαι.» 

Ο εγκέφαλός μας είναι ένα πολύπλοκο και θαυμάσιο εργαλείο. Θα κατευθύνει όποια προσπάθεια επιλέξουμε να κάνουμε. Εμείς πρέπει να τον προγραμματίσουμε έτσι ώστε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Tip 2 : «Επιδεικνύουμε υπομονή και επιμονή»

Ας μην αναζητούμε άμεσα και θεαματικά αποτελέσματα. Αυτά συνήθως έρχονται μετά από εξαντλητικές δίαιτες, που μας κουράζουν ψυχοσωματικά. Έχουν επίδραση στον μεταβολισμό μας και συνήθως τα αποτελέσματά τους αναστρέφονται μετά το τέλος της δίαιτας. Μια συνολική αλλαγή στον τρόπο που σκεφτόμαστε, που ζούμε και που τρεφόμαστε, πιθανά θα δώσει τα αποτελέσματά της με λιγότερο επώδυνο τρόπο.

Ακόμα περισσότερο, η αλλαγή στην φιλοσοφία με την οποία αντιμετωπίζουμε τη διατροφή μας θα βοηθήσει στο πιο δύσκολο κομμάτι, που είναι η συντήρηση. Με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, οι περισσότεροι από εμάς μπορούν να κάνουν ένα-δυο μήνες δίαιτα. Το να αλλάξεις όμως τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεις την διατροφή σου θέλει συνέχεια και συνέπεια.

Tip 3 : «Προγραμματίζουμε το σώμα μας»

Ο οργανισμός μας είναι ένα βιολογικό ρολόι. Για να έχουμε υγεία πρέπει το ρολόι αυτό να είναι καλά συντηρημένο και καλοκουρδισμένο. Για να το πετύχουμε αυτό:

Α) Εμμένουμε στον κανόνα των 5 γευμάτων την ημέρα. Προσπαθούμε τα γεύματα αυτά να είναι σε όσο το δυνατόν συγκεκριμένες ώρες. Έτσι ο οργανισμός μας μαθαίνει να ζητάει την τροφή, τις ώρες που εμείς ορίζουμε.

Β) Εμμένουμε στην ποσότητα της τροφής που θεωρούμε φυσιολογική. Δεν «ανοιγοκλείνουμε» συνεχώς το στομάχι μας και του μαθαίνουμε να αισθάνεται πλήρης με την ποσότητα που εμείς θέλουμε να φάμε.

Γ) Προσθέτουμε άσκηση στη ζωή μας. Αν το γυμναστήριο μας πέφτει πολύ μακριά, λίγο περπάτημα την ημέρα είναι αρκετό για να αρχίσει να ενεργοποιείτε ο μεταβολισμός μας. Μην ξεχνάμε πως το αδυνάτισμα δεν εξαρτάται μόνο από την ποσότητα τροφής που λαμβάνουμε, αλλά και από την ποσότητα τροφής που «καίμε». Από την άλλη μεριά, η άθληση μας προσφέρει υγεία και καλύτερη διάθεση.

Tip 3 : «Μαθαίνουμε»

Η μάθηση δεν πρέπει να σταματήσει ποτέ στη ζωή μας. Η διατροφή μας είναι σημαντική και πρέπει να γνωρίζουμε τι τρώμε και γιατί. Άρα μπορούμε να μάθουμε:

Α) Τα είδη της τροφής και τι προσφέρει το καθένα.

Β) Τις πηγές από όπου μπορούμε να πάρουμε τα διαφορετικά είδη τροφής.

Γ) Την αναλογία που πρέπει να έχουν τα διαφορετικά είδη τροφής,  στην καθημερινή μας διατροφή.

Δ) Τροφές που καλό θα ήταν να αποφεύγουμε.

Ε) Συνταγές για να κάνουμε γευστική τη ζωή μας.

Και αυτό είναι μόνο η αρχή. Στην πορεία μπορούμε να μάθουμε με ποια ποιοτικά κριτήρια επιλέγουμε τα προϊόντα που θα πάρουν θέση στο τραπέζι μας, ποιοι συνδυασμοί τροφών είναι οι καταλληλότεροι, από που μπορούμε να συλλέξουμε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, το κόστος της διατροφής μας κλπ. Όρεξη να έχουμε, να τρώμε και να μαθαίνουμε!

Tip 4 : «Μας επιβραβεύουμε»

Ας δούμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη. Χάσαμε το πρώτο μας κιλό! Ας μην πέσει η ματιά μας στα κιλά που παραμένουν. Θα έρθει και η δική τους ώρα. Ας χαμογελάσουμε στο είδωλο μας και ας πούμε «μπράβο» στον εαυτό μας που τα κατάφερε. Ας το κάνουμε αυτό συνήθειά μας. Άλλωστε, «αν δεν παινεύσουμε το σπίτι μας θα πέσει να μας πλακώσει!»

Tip 5 : «Απομακρύνουμε τις ενοχές»

Ένα κομμάτι σοκολάτα ή ένα ποτό με τους φίλους μας δεν είναι αρκετά για να μας στείλουν στην κόλαση. Οι εξαιρέσεις και τα πισωγυρίσματα είναι λογικό να συμβούν. Δεν πρέπει όμως να μας γεμίζουν ενοχές και να αποδυναμώνουν τις αποφάσεις μας. Χαιρόμαστε την παρεκτροπή μας και ακόμα περισσότερο χαιρόμαστε την ικανότητά μας να γυρίσουμε στον δρόμο που έχουμε ορίσει.

Το αδυνάτισμα είναι πάνω απ’ όλα εγκεφαλική διεργασία. Χρειάζεται απόφαση και την διάθεσή μας να κυριαρχήσουμε στην ζωή μας και στο σώμα μας. Αν τα καταφέρουμε, δεν γίνουμε απλά ομορφότεροι και υγιέστεροι, αλλά θα γεμίσουμε με αυτοεκτίμηση.

 

 

Οι παρεχόμενες, από τους έμπειρους επιστημονικούς συνεργάτες του ηλεκτρονικού μας καταστήματος, πληροφορίες και συμβουλές, για θέματα που αφορούν την υγεία, την πρόληψη, την ομορφιά και την αισθητική προσφέρονται αποκλειστικά προς ενημέρωση και μόνο και δεν αντικαθιστούν σε καμία περίπτωση τις ιατρικές συμβουλές, γνωματεύσεις, διαγνώσεις και συνταγές από επαγγελματίες ιατρούς, ιατρικούς φορείς και διαγνωστικά κέντρα που οφείλει να λαμβάνει και να ακολουθεί ο χρήστης των υπηρεσιών μας για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων υγείας και καθημερινών θεμάτων που τον απασχολούν. Οι σε απάντηση ερωτημάτων χρηστών παρεχόμενες συμβουλές και πληροφορίες από τον παρόντα δικτυακό τόπο είναι απόλυτα έγκυρες και αξιόπιστες, δίδονται όμως με την επιφύλαξη της ακρίβειας, πληρότητας και αλήθειας των παρεχόμενων από τον χρήστη πληροφοριών για το ζήτημα που τον απασχολεί, τα χαρακτηριστικά των οποίων (πληροφοριών) δεν είμαστε σε θέση, ούτε υποχρεούμαστε να επιβεβαιώνουμε. 

Σύνταξη: Παπαγιαννόπουλος Ιωάννης